РОЛЬ ТА СПРИЯННЯ ПРОФЕСІЙНОМУ ЗРОСТАННЮ МОЛОДИХ СПЕЦІАЛІСТІВ, СПОНУКАННЯ ДО ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 З 2018р. по 2021р. була призначена наставником молодого спеціаліста Кирилюк Ірини Василівни. Надавала професійну допомогу та спонукала її до творчого проведення показових уроків, з якими можна ознайомитись за посиланням.

З 2021р. призначена наставником молодого спеціаліста Мельника Петра Петровича.


Зміст і форми роботи наставника зі молодим спеціалістом

1. Складання індивідуального плану роботи молодого фахівця з урахуванням його потреб і можливостей.

2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.

3. Спільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.

4. Випереджувальне відвідування молодим фахівцем уроків, що проводяться наставником.

5. Спільне зі молодим фахівцем складання календарно – тематичних планів, конспектів уроків.

6. Допомога молодому фахівцю в розробці уроків, позакласних заходів.

7. Надання молодому фахівцю рекомендацій щодо самоосвіти.

8. Ознайомлення молодого фахівця з науково – методичною літературою.

9. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших учителів.

10. Допомога у роботі з «важкими» дітьми, сім’ями.

11. Залучення молодого фахівця до методичної, громадської роботи.


ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАСТАВНИЦТВО

1. Загальні положення

Наставництво - необхідна складова програми професійної адаптації молодих фахівців у закладах освіти для прискорення залучення їх в трудовий процес з урахуванням їх індивідуальних схильностей.Шкільне наставництво - різновид індивідуальної роботи з молодими вчителями, які не мають трудового стажу педагогічної діяльності в освітніх установах або мають трудовий стаж не більше 3- х років.Молодий спеціаліст – учитель-початківець, який володіє знаннями з предмету та методики викладання, з основ педагогіки за програмою ВНЗ, виявляє бажання і схильність до подальшого вдосконалення своїх навичок і вмінь. Він підвищує свою кваліфікацію під безпосереднім керівництвом наставника за узгодженим планом професійного становлення.Наставник - досвідчений вчитель, що володіє високими професійними і моральними якостями, знаннями в галузі методики викладання предмету і виховання дітей.Шкільне наставництво передбачає систематичну індивідуальну роботу досвідченого вчителя з розвитку в молодого фахівця необхідних навичок і вмінь ведення педагогічної діяльності. Воно покликане найбільш глибоко і всебічно розвивати наявні у молодого спеціаліста знання в області предметної спеціалізації та методики викладання.

2. Цілі і завдання наставництва

Метою наставництва є надання допомоги молодим учителям у їх професійному становленні.Основними завданнями шкільного наставництва є:• прищеплення молодим фахівцям інтересу до педагогічної діяльності й закріплення вчителів в освітньому закладі;• прискорення процесу професійного становлення вчителя і розвиток здатності самостійно і якісно виконувати покладені на нього обов'язки;• адаптація до корпоративної культури, засвоєння кращих традицій колективу школи та правил поведінки в освітньому закладі, свідомого і творчого ставлення до виконання обов'язків вчителя.

3. Організаційні основи наставництва

Наставництво організується на підставі наказу відділу освіти Бердянської районної державної адміністраціїКерівництво діяльністю наставників здійснює голова методичної ради школи та голова шкільного методичного об'єднання.Голова методичного об'єднання підбирає наставника з найбільш підготовлених вчителів, що володіють високим рівнем професійної підготовки , комунікативними навичками і гнучкістю у спілкуванні, які мають досвід виховної та методичної роботи, стабільні результати в роботі, багатий життєвий досвід, здатність і готовність ділитися професійним досвідом, стаж педагогічної діяльності яких не менше 5 років. Наставник повинен мати здібності до виховної роботи, може бути куратором одночасно не більше двох молодих вчителів.Кандидатури наставників розглядаються на засіданнях методичного об'єднання. Призначення наставника проводиться за згодою передбачуваного наставника і молодого фахівця, за яким він буде закріплений, за наказом по школі. Наставник прикріплюється до молодого фахівця на термін не менше 1 року. Наказ про закріплення наставника видається не пізніше 2-х тижнів з моменту призначення молодого фахівця на посаду.Наставництво встановлюється над наступними категоріями співробітників школи :

• вперше прийнятими вчителями, які не мають трудового стажу педагогічної діяльності в освітніх установах;

• фахівцями, що мають стаж педагогічної діяльності не більше 3- х років;

• вчителями, переведеними на іншу роботу, якщо виконання ними службових обов'язків вимагає розширення і поглиблення професійних знань і оволодіння новими практичними навичками;

• вчителями, які потребують додаткової підготовки для проведення уроків в певному класі (з певної тематики);

• вчителями, які потребують додаткової підготовки за великої перерви в педагогічній діяльності (більше 3- х років).Для мотивації діяльності і за успішну роботу наставник відзначається директором школи за чинною системою заохочення.З ініціативи наставників вони можуть створювати орган громадського самоврядування - Раду наставників.

4. Обов'язки наставника :

 знати вимоги законодавства у сфері освіти, відомчих нормативних актів, що визначають права і обов'язки молодого фахівця із займаної посади;

• розробляти спільно з молодим спеціалістом план професійного становлення з урахуванням рівня його інтелектуального розвитку, педагогічної, методичної та професійної підготовки з предмету;

• вивчати ділові і моральні якості молодого фахівця, його ставлення до роботи, колег, учнів; захоплення, нахили , коло спілкування;

• проводити необхідне навчання, контролювати й оцінювати самостійне проведення молодим спеціалістом навчальних занять, позакласних заходів;

• давати конкретні завдання з певним терміном їх виконання; контролювати роботу, надавати необхідну допомогу;

• надавати молодому спеціалісту індивідуальну допомогу в оволодінні педагогічною професією, практичними прийомами і способами якісного проведення занять , виявляти і спільно усувати допущені помилки;

• власним прикладом розвивати позитивні якості молодого фахівця, корегувати його поведінку в школі, залучати до участі у громадському житті колективу, сприяти розвитку загальнокультурного та професійного кругозору;

• брати участь в обговоренні питань, пов'язаних з педагогічною та громадською діяльністю молодого фахівця, вносити пропозиції про його заохочення або застосування заходів виховного та дисциплінарного впливу;

• підбивати підсумки професійної адаптації молодого спеціаліста.

5. Права наставника :

• за згодою заступника директора підключати для додаткового навчання молодого фахівця інших співробітників;

• вимагати робочі звіти у молодого фахівця як в усній, так і в письмовій формі.

6. Обов'язки молодого фахівцяУ період наставництва молодий спеціаліст зобов'язаний :

• вивчати нормативно-правові документи, що визначають його службову діяльність, особливості діяльності школи та функціональні обов'язки за посадою;

• виконувати план професійного становлення у встановлені терміни;

• постійно працювати над підвищенням професійної майстерності, опановувати практичні навички із займаної посади;

• переймати досвід наставника щодо передових методів і форм роботи;

• удосконалювати свій загальноосвітній і культурний рівень;

• періодично звітувати про свою роботу перед наставником і головою методичного об'єднання .

7. Права молодого фахівця

Молодий спеціаліст має право:

• вносити на розгляд адміністрації школи пропозиції щодо вдосконалення роботи, пов'язаної з наставництвом;

• захищати професійну честь і гідність;

• знайомитися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, надавати щодо них пояснення;

• підвищувати кваліфікацію зручним для себе способом;

• вимагати конфіденційності дисциплінарного розслідування за винятком випадків, передбачених законом.


Немає коментарів:

Дописати коментар